تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/09/15 - 00:35
کد خبر: 490026

در دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور وزیر کشور مطرح شد؛

مجلس در انتصابات وزارت کشور چه نقشی دارد؟/ ماجرای عزل معاون سیاسی وزارت کشور چه بود؟

مجلس در انتصابات وزارت کشور چه نقشی دارد؟/ ماجرای عزل معاون سیاسی وزارت کشور چه بود؟

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز در آیین نکوداشت روز دانشجو با حضور وزیر کشور نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره فعالیت‌های این وزارتخانه اظهار داشتند.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وزیر کشور بمناسبت فرا رسیدن 16 آذر در آیین نکوداشت روز دانشجو در جمع تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز حضور یافت. 

در این مراسم فرشاد کرمی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید چمران اهواز با ایراد سخنرانی در مقابل وزیر کشور مواردی درخصوص فعالیت‌های این وزارتخانه مطرح نمود و درخصوص وقایع پیش آمده فی‌مابین مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور بیان کرد.

سخرانی دبیر انجمن اسلامی ‌دانشجویان مستقل دانشگاه شهید چمران اهواز

آقای وحیدی! وزیر محترم کشور از زمانی که شما گفتید با حذف ارز ترجیحی فقط قیمت ۴ قلم از اجناس گران می‌شود حدود ۷ ماهی می‌گذرد. بله ۴ قلم گران شد اما ۴ قلم به علاوه چندین و چند قلم کنارش! شما در واقع با این حرف‌هایتان باعث از بین رفتن اعتماد عمومی شده‌اید. 

از این موضوع که گذر کنیم به مسئله فی‌مابین مجلس و وزارت کشور می‌رسیم. آقای وحیدی! شنیده‌ها حاکی از آن است، شما در زمانی که می‌خواستید از مجلس رأی اعتماد بگیرید بین نمایندگان مجلس فرم‌هایی برای نوشتن گزینه‌های پیشنهادی نمایندگان برای مسئولیت‌های استانی و حوزه‌های انتخابیه پخش کردید آیا این صحت دارد؟ 

آیا این اقدام با سخنان رهبر انقلاب مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در انتصابات منافات ندارد؟  آیا این کار دخالت نمایندگان در انتصابات دولت نیست؟  این کاری است که بارها و بارها توسط رهبر انقلاب نهی شده است.

آقای وحیدی! نمایندگان مجلس چه نقشی در عزل و نصب‌های شما دارند؟ آیا اگر این فرم‌ها بین نمایندگان تقسیم نمی‌شد مجبور به عزل معاون سیاسی خود آن هم برای یک بخشنامه به حق می‌شدید؟
چه ارتباطی و چه فشاری از سوی جریان قالیباف در مجلس به شما وارد شده است که مجبور به برکناری معاون سیاسی خود شدید؟

شما که مسئول برگزاری انتخابات آینده هستید با نفوذ نمایندگان در عزل و نصب‌های وزارتخانه چگونه انتظار دارید که استاندار و فرماندارها درحوزه انتخابات بی‌طرف باشند؟
آیا فرماندار و استاندار متوجه نمی‌گردد در صورت عدم همکاری با نمایندگان مجلس همچون معاون سیاسی وزارتخانه برکنار می‌شوند؟

آقای وحیدی! آیا بخشنامه معاون سیاسی شما در وزارتخانه بدون نظر و اطلاع شما ابلاغ می‌شود؟! کاش به جای عزل سریع معاون سیاسی خود فکری به حال عزل فرمانداران و استاندارن ناکارآمد کنید. آیا برای عزل فرمانداران و استانداران ناکارآمد هم نیاز به فشار استیضاح جریان قالیباف در مجلس دارید؟

شنیده‌ها حاکی از این است که با وجود تاکید رئیس جمهور برای برکناری برخی استانداران، شما ممانعت به عمل آوردید. چرا؟
آقای وحیدی! در خوزستان کربلای ایران و سرزمین فرصت‌ها به سر می بریم ولی با چند میلی‌متر بارندگی زیر آب می رویم, وزارت کشور با فشارهای خود بر استانداری و شهرداری‌ها وارد عمل نمی‌شود؟
آقای وحیدی! دوسال گذشت هنوز مسأله ساده‌ای مثل شهرستان شدن بندر امام خمینی، تعیین مرز بین دو شهرستان کارون و اهواز حل نشده است؟ کی و چه زمانی قرار است مردم این شهرستان‌ها اخبار خوبی از طرف شما بشنوند؟

خوزستان یعنی بهشت زمین‌خواران که به کرات و و‌فور وجود دارد. در همین اهواز شنیده می‌شود فردی زمین خوار همه کاره استان است برای استان و شورای تامین تعیین تکلیف می کند، شهردار جابجا می کند، وزارت شما حتی قادر نیست برای یک مسأله میدان الغدیر حرکتی ماندگار انجام دهد.


شهرستان ایذه با وجود همه فرصت های فرهنگی و تمدنی چرا باید تبعیدگاه باشد هر چند تازگی لغو شد، بیکاری در ایذه از سرحد گذاشته ولی همچنان مدیران غیربومی جوالان می‌دهند.
درپایان امیدواریم با تلاش‌های شما انتخابات امسال با موفقیت و مشارکت بالا برگزار شود و شاهد بی‌طرفی حوزه‌های برگزاری در شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابیه باشیم.

پاسخ وزیر کشور به پرسش‌های مطروحه

احمد وحیدی، وزیر کشور، در پاسخ به سخنان دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت:

درخصوص معاون سیاسی، بخشنامه‌ای صادر شد و نمایندگان مجلس گمان کردند که به آن‌ها توهین شده است و معاونت سیاسی خواستار ممانعت در انجام کار قانونی نمایندگان بوده است. معاونت سیاسی قصد توهین نداشت. تصور معاونت بر این بود که این بخشنامه کمکی برای حرکت خوب در انتخابات است.

ما باید چه می‌کردیم؟ این سوء تفاهم را برقرار نگه می‌داشتیم و اختلافات را دامن می‌زدیم یا آن را اصلاح می‌کردیم؟ در نهایت معاونت سیاسی برای جلوگیری از بروز اختلاف استعفا کرد. بر اساس اصل همکاری و هماهنگی قوا با استعفای معاون سیاسی موافقت شد تا قوا با یکدیگر اختلافی نداشته باشند.  در ادامه بیانات وزیر کشور را به سوالات این دانشجو می‌شنوید.

سخرانی دبیر انجمن اسلامی ‌دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

دبیر انجمن اسلامی ‌دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این مراسم اظهاراتی چند بیان داشت: 
سردار وحیدی! وزیر محترم کشور، امروز دانشجویان در سطح دانشگاه به عنوان قشر نخبگانی ناظر و حاضر در اتفاقات گسترده‌ای هستند که در اثنای آن حرکات دولت انقلابی و مردمی حاج ‌آقای رئیسی رصد می‌شود. در این بین از تلاش های دولت مردمی در جهات مختلف تشکر و قدردانی می‌کنیم که به بسیاری آموخت برای دیپلماسی و برقراری ارتباط با دنیا، زبان دنیا را دانستن و داشتن گفتمان کافی نیست و امروز دنیا دنیای موشک است. دنیا دنیای  فتاح و سجیل و خرمشهر است.  

لکن با تمامی پیشرفت های دولت مردمی از زمان روی کارآمدن دولت دکتر رئیسی ایرادات و انتقاداتی به کابینه ایشان و مجموع وزارتخانه‌ها وارد بود که خدمتتان تعدادی از انتقادات حال حاضر در زمینه وزارت کشور را عرض می‌کنم. امید است به چشم فرزندی این انتقادات را از ما دانشجویان بپذیرید و به مجموعه‌هاتان انتقال دهید تا ضد انقلاب از این خلأها استفاده نکند.

سردار! امروز شما نه به عنوان وزیر دفاع بلکه به وزیر کشور باید شرایطی را برای ایجاد امنیتی پایدار در کشور ایجاد نمایید. لکن وضعیت اتباع خارجه در سطح کشور نه تنها این مهم را محقق نساخته بلکه همانطور که خودتان مستحضر هستید در آینده‌ای نه چندان دور این وضعیت به بافت فرهنگی و سیاسی در کشور آسیب خواهد زد. این را باید به یاد داشت عدم مدیریت دقیق ورود و خروج اتباع خارجه منجر به اتفاقات بزرگ امنیتی در کشور در بحبوحه اتفاقات سال گذشته شد که ضد انقلاب و تروریست‌های داعشی در شاهچراغ دست به ترور مردم بی‌دفاع زدند‌. در این زمینه پاسخگویی جنابتان و همچنین ارائه برنامه برای اتباع خارجی، منجر به رفع ابهامات حال حاضر در کشور در این خصوص می‌شد. 

دکتر وحیدی! اتفاقات و رویداد های پاییز سال گذشته تحت عنوان فتنه ۱۴۰۱ دشمن و ضد انقلاب به دنبال آن بود تا از خلأهای سیاسی کشور خلأهای امنیتی بیرون بیاورد که با خون شهدای گلگون کفن اتفاقات سال گذشته شاید رفع شد. در حالیکه در کشور ساز و کاری برای اعتراض دقیق وجود ندارد چگونه انتظار عدم سوءاستفاده دشمن را دارید؟! 

زمانیکه وظیفه شما به عنوان مجری قانون کنار گذاشته می‌شود و هنوز موضعتان در خصوص اصل ۲۷ قانون اساسی جهت ایجاد فضایی برای اعتراضات روشن و مبرهن نیست چگونه انتظار پیشرفت دارید؟ دکتر وحیدی! باید دانست بازگشت به اصول قانون اساسی و اجرای آن تنها راهکار حل مشکلات کشور می‌باشد.  اصولی که مانع از دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها می‌شود و آن را غیر قانونی می‌داند. حال آنکه انگار خودتان نیز آن را قانونی کرده‌اید. 

در خصوص عزل جناب آقای غلامرضا وزارت کشور تبیینی دقیق انجام نداده است و این باعث ایجاد فضایی منفی علیه وزارت کشور شده. اگر واقعاً شما بابت فشار نمایندگان برای استیضاح شدن آقای غلامرضا را کنار گذاشتید خب واژه مردمی را از کنار اسم دولت مردمی حذف کنید و بگویید ما نیز سیاسی کاریم. 

اگر هم نه تبیین کنید پس دلیل کنار گذاشتن جناب آقای محمدرضا غلامرضا چه بوده است؟! حال آنکه به عنوان وزیر نه این تبیین ها توسط شما صورت گرفته و نه برنامه‌ای برای اقناع فضای عمومی حرکت به سمت مشارکت عمومی ایجاد شده است و نه فضای سیاسی کشور چنین رنگ و بویی دارد.

اکنون که نزدیک فضای انتخابات اسفند ماه مجلس هستیم وزارت کشور در حوزه بکارگیری دستاورد های نظام در انتخابات چه راهبردی را تعیین کرده است. تا کنون با گذشت بیش از ۲ سال و اندی از دولت آیت الله رییسی این مهم هنوز محقق نشده و ایرادی است بزرگ برای ایجاد مشارکت بالا در انتخابات ۱۴۰۲.

سردار وحیدی! اکنون که در استان شهید پرور خوزستان تشریف فرما شده‌اید بدانید که به عنوان یک وزیر و یک مسئول در قبال خون شهدای این استان و ۸ سال دفاع مقدس مدیونید. 
آن زمان که دولت دکتر مردمی بر سر کار آمد در این استان عدم بهره گیری از ظرفیت ها بیداد می‌کرد که انتظار می‌رفت با اقداماتی انقلابی این ظرفیت ها مورد بهره برداری قرار گرفته و این استان در جهت محرومیت زدایی حرکت نماید. 

حال آنکه تنها با انتخاب واژه ویژه برای استاندارتان کار را تمام کردید. استانداری که با پرواز فرست کلاس به اهواز می‌آمد و نه از درد مردم خبر داشت و نه می‌دانست چه در استان می‌گذرد.
سردار شما در دی ماه  سال گذشته فرمودید عملکرد استانداران پیاپی بررسی می‌شود که تاکنون ما چنین چیزی را ندیدیم.

استان علم‌الهدا ها و هاشمی ها را تنها با یکسری اقدامات نمایشی و تشریفاتی تنها گذاشتید و بعد هم با تغییر دیر موقع استاندار ریل استان خوزستان را به خدا واگذار کردید. چگونه در این استان هنوز ۶۰ درصد از مدیران دولت سابق که بیشترین آسیب را زده آمد هنوز فعالیت می‌کنند. چگونه در این استان شخصی فعالیت می‌کند که یکسال انفصال از خدمت شده و هنوز بر کرسی مدیریت تکیه زده و جدا نشده است.

زمان حضور آیت‌الله رییسی، خبری در خصوص عزل ۱۶ مدیرکل به گوش رسید که تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است. سردار ما انتظاری بیش از این شما به عنوان یک فرد انقلابی داشتیم و داریم و اکنون که سیاست های کلی دولت مردمی مشخص شده چگونه هنوز در استان خوزستان لنگ می‌زنید و نمی‌توانید جریان فاسد را حذف کنید؟! 

در پایان نیز سلام و صلوات می‌فرستیم بر روح پر فتوح بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و آرزوی سلامتی و پایندگی می‌کنیم برای حضرت امام خامنه‌ای و امیدواریم زیر سایه ولایت به قله ها آرمان ها و کلان ایده های انقلاب اسلامی برسیم که حضرت امام خامنه‌ای فرمودند:«به قله ها نزدیک شده‌ایم.خستگی ممنوع»
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

گزارش از عرفان عباسی
 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top